Monday, January 9, 2012

ANWAR AKAN HAPUSKAN KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU/BUMIPUTERA

Jika Saya Menjadi PM, Saya akan Pastikan Status Bumiputera akan dihapuskan- Anwar

Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan akan menghapuskan diskriminasi “kaum” sekiranya dilantik menjadi perdana menteri selain mengesahkan Pakatan Rakyat akan mengangkat hak semua bangsa.

Beliau juga akan menghapuskan status bumiputera yang dimiliki oleh hanya kepada orang Melayu sahaja. Ini bermakna segala kouta bagi status Bumiputera samada dalam bidang ekonomi, pendidikan dan sebagainya akan dihapuskan terus.

“Kami akan menolong dan membantu semua bangsa, itu adalah perbezaan kami dengan Umno yang hanya menolong orang Melayu sahaja sedangkan bangsa lain dibiarkan merempat,” katanya di hadapan kira-kira 2,000 orang dalam satu ceramah hadapan penyokong Cina di Subang Jaya malam tadi.

Beliau menceritakan pengalaman lalu kononnya seorang pelajar Cina (yang dinamakan Anwar sebagai Sui Lin, nama yang menjadi ingatannya sehingga kini) datang menemuinya untuk mendapatkan bantuan kewangan bagi melanjutkan pengajian berikutan keluarganya tidak mampu membiayai yuran pengajian.

“Ini adalah pendiran saya. Jika saya ke Putrajaya saya akan pastikan Sui Lin dijaga seperti anak saya sendiri.

“Masalahnya moral rakyat Malaysia telah rosak, masalah pelacuran dan hubungan sejenis berleluasa,” kata Anwar.

Akhir sekali kata-kata Anwar kepada penyokong Cina,"lihatlah muka saya adakah saya pernah melanggan pelacur Cina Doll, adakah pernah saya meliwat, adakah muka saya sama dengan dalam video seks yang didedahkan oleh UMNO."

Sg Rapat Online

0 comments:

Post a Comment

Hasrat membuka Reban sendirik tercapai jua

Salam perkenalan kepada semua yg melawat blog kami ini. Walaupun blog ini masih baru kami berharap ia dapat diperbaiki dari masa kesemasa...kami berharap dengan bantuan kekawan kami boleh pergi lagi jauh..buat ketika ini kami masih mencari ramuan dalam menjadikan blog ini diantara blog yg seronok utk dilawati selalu...jika ada pandangan boleh laa kongsi skali yeaa...anyway selamat bloging...

P/S: SUDI SUDILAH MENJADI PENGIKUT REBAN DIBAWAH NIE YERKK

Citer Panas Reban